Regulamin
obowiązuje od 16.03.2020r.
I-Postanowienia ogólne
1. Zakup biletu do Teatru Syrena jest równoznaczny z akceptacją niniejszego regulaminu.
2. Teatr Syrena za pomocą newslettera powiadamia widzów o dacie i godzinie rozpoczęcia sprzedaży i rezerwacji biletów na wydarzenia.
3. Ze względu na zobowiązania Teatru Syrena, wynikające ze specyfiki działalności, do sprzedaży udostępniona może być tylko część miejsc na widowni.
4. W przypadku gdy w prezentowanym wydarzeniu artystycznym pojawić się mogą sceny przeznaczone dla widzów dorosłych lub efekty mogące mieć wpływ na zdrowie, teatr podaje stosowną informację na podstronie poświęconej danemu wydarzeniu.
5. Na widownię nie zostaną wpuszczone osoby:
a) spóźnione na wydarzenie artystyczne (przybycie po zamknięciu drzwi na widownię). Wejście na widownię oraz zajęcie miejsca będzie możliwe dopiero w trakcie przerwy. W przypadku gdy w trakcie trwania wydarzenia nie przewidziana jest przerwa obsługa widowni w ogóle nie wpuści spóźnionego widza na salę.
b) znajdujące się pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających;
6. Widzowie przebywający na terenie Teatru Syrena zobowiązani są do:
a) przestrzegania całkowitego zakazu palenia papierosów na terenie teatru;
b) postępowania zgodnie z komunikatami (słownymi oraz dźwiękowymi) wydawanymi przez pracowników teatru w tym obsługę widowni;
c) przestrzegania zakazu utrwalania spektaklu w tym fotografowania i nagrywania;
d) przestrzegania zakazu spożywania na widowni posiłków oraz wnoszenia napojów w otwartych pojemnikach.
7. Widzowie, którzy nie zastosują się do powyższych zakazów, zostaną wyproszeni z widowni bez prawa ubiegania się o zwrot środków za bilety.
8. Dyrekcja Teatru Syrena zastrzega sobie możliwość zmiany repertuaru i obsady.
9. W razie zaistnienia siły wyższej, zdarzeń losowych niezależnych od TS np. decyzji władz o odwołaniu imprez kulturalnych, w szczególności z uwagi na żałobę narodową, lub decyzji władz o zamknięciu teatrów – zakupione bilety i vouchery nie podlegają zwrotowi lecz zamianie na inny termin lub inny spektakl w nowym terminie.
II-Rezerwacja i zakup biletów
1. Bilety do Teatru Syrena mogą być kupowane wyłącznie przez osoby pełnoletnie. Ceny biletów podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
2. Rezerwacja telefoniczna możliwa jest w godzinach pracy działu sprzedaży (poniedziałek – piątek w godz. 09.00 – 16.00) oraz kasy biletowej (poniedziałek – piątek w godz. 10:00 – 18:00, sobota w godz. 12:00 – 18:00, niedziela w godz. 15:00 – 18:00. Na godzinę przed rozpoczęciem spektaklu kasa nie przyjmuje rezerwacji telefonicznych.
3. Rezerwacja telefoniczna przyjmowana jest pod numerami telefonów (22) 10 11 613/616/630.
4. Rezerwacja mailowa możliwa jest pod adresem bilety@teatrsyrena.pl - odpowiedź na wiadomości mailowe wysłane po godzinach pracy działu sprzedaży lub kasy biletowej (wskazanych w pkt 2) zostanie udzielona następnego dnia roboczego.
5. Wysłanie zamówienia drogą mailową nie jest równoznaczne z dokonaniem rezerwacji. Rezerwacja jest aktywna, gdy widz otrzyma potwierdzenie dokonania rezerwacji wraz z jej indywidualnym numerem.
6. W dniu spektaklu nie prowadzi się na niego rezerwacji biletów. Widz ma wówczas możliwość zakupu biletu online (za pośrednictwem strony teatrsyrena.pl) lub w kasie Teatru Syrena.
7. Dokonaną rezerwację należy wykupić:
a) w ciągu 10 dni od dnia dokonania rezerwacji - w przypadku rezerwacji grupowych;
b) w ciągu 3 dni od dnia dokonania rezerwacji - w przypadku rezerwacji indywidualnych;
c) w innym terminie wskazanym w mailu potwierdzającym rezerwację.
8. Dostępne formy płatności:
a) gotówka/karta w kasie teatru;
b) przelew bankowy.
Numer konta 19 1090 1870 0000 0001 3153 4682
SWIFT: WBKPPLPP
w tytule przelewu prosimy wpisać numer rezerwacji, imię i nazwisko osoby rezerwującej, datę i tytuł spektaklu;
9. W przypadku płatności przelewem rezerwacja otrzymuje status opłaconej w momencie zaksięgowania środków na koncie bankowym Teatru Syrena. Przesłanie potwierdzenia przelewu nie jest równoważne z jej opłaceniem.
10. Przelewy przesłane bez wskazania numeru rezerwacji i danych rezerwującego będą odsyłane.
11. Nieopłacenie rezerwacji w wyznaczonym terminie skutkuje automatycznym jej anulowaniem. O fakcie anulowania rezerwacji klient powiadamiany jest wyłącznie drogą mailową (jeśli w trakcie składania rezerwacji podał adres e-mail). Teatr Syrena nie powiadamia widzów telefonicznie o anulowaniu rezerwacji.
12. Bilety na wydarzenia artystyczne organizowane w Teatrze Syrena można kupić:
a) w kasie Teatru Syrena przy ul. Litewskiej 3 w godzinach jej funkcjonowania;
b) poprzez stronę internetową teatrsyrena.pl. Sprzedaż odbywa się 24h. Transakcje obsługiwane są przez PayU;
c) za pośrednictwem sprzedawców zewnętrznych: ebilet.pl, eventim.pl, ewejsciowki.pl oraz ich punktów sprzedaży stacjonarnej.
III-Wejściówki
1. Wejściówki w Teatrze Syrena:
a) nie gwarantują miejsca siedzącego, upoważniają jedynie do wejścia na spektakl;
b) sprzedawane są w kasie teatru 30 minut przed rozpoczęciem wydarzenia lub za pośrednictwem portalu ewejsciowki.pl na zasadach określonych przez portal;
c) sprzedawane są tylko na spektakle wieczorne w ograniczonej ilości.
2. Cena wejściówki sprzedawanej w kasie Teatru Syrena wynosi 40 zł.
3. Osoby, które kupiły wejściówkę wpuszczane są na widownię po trzecim dzwonku i mogą zajmować wolne miejsca siedzące, za wyjątkiem miejsc wyłączonych spod możliwości udostępniania osobom posiadającym wejściówki, wskazanych przez obsługę widowni.
4. Osoby, które kupiły wejściówki zobowiązane są w każdym czasie do ustąpienia miejsca osobie, która kupiła bilet ze wskazanym miejscem.
5. Wejściówki nie są sprzedawane na: premiery, gale, spektakle jubileuszowe, spektakle zamknięte oraz spektakle sylwestrowe;
6. Wejściówka nie podlega zwrotowi, ani wymianie.
7. Teatr Syrena zastrzega sobie prawo niesprzedawania wejściówek na wybrane spektakle. Szczegółowych informacji na ten temat udziela kasa teatru.
IV-Bilety ulgowe i promocyjne
1. Bilety ulgowe w Teatrze Syrena przysługują:
a) dzieciom do 3 roku życia (bilet darmowy) - pod warunkiem, że dziecko siedzi z rodzicem na fotelu;
b) emerytom i rencistom – tzw. „Bilet Seniora” - szczegółowe informacje znajdują się na stronie internetowej Teatru w zakładce „oferty Teatru Syrena;
c) opiekunom grup szkolnych na bajkach w przeliczeniu 1 opiekun na pełne 15 dzieci. Bilet dla opiekuna jest darmowy.
2. Bilety ulgowe nie będą sprzedawane na: premiery, gale, spektakle jubileuszowe, spektakle zamknięte oraz spektakle sylwestrowe.
3. Bilety promocyjne zakupione w ramach akcji prowadzonych przez Teatr Syrena nie podlegają wymianie ani zwrotom.
V-Osoby niepełnosprawne
1. Spektakle z repertuaru Teatru Syrena przystosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych. O rodzaju udogodnień informujemy widzów poprzez piktogramy w kalendarium spektakli oraz w opisie każdego spektaklu.
2. Osoby niepełnosprawne obsługiwane są poza kolejnością.
3. Osoby niepełnosprawne nie ponoszą dodatkowych opłat z tytułu korzystania z udogodnień na spektaklach.
4. Pętle indukcyjne przeznaczone dla osób korzystających z aparatów słuchowych dostępne są u obsługi widowni bezpośrednio przed spektaklem.
5. Widzów chcących skorzystać z audiodeskrypcji lub napisów prosimy o wcześniejszy kontakt z działem sprzedaży (e-mail: bilety@teatrsyrena.pl, tel. 22 10 11 613/616), najpóźniej na 5 dni przed terminem spektaklu.
6. Osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich, które nie chcą zajmować miejsc siedzących przysługuje wejściówka na spektakl.
VI-Faktury, zwroty, wymiana, reklamacje
1. Kasa Teatru Syrena wystawia faktury:
a) podczas sprzedaży biletów w kasie - prosimy o zgłoszenie chęci otrzymania faktury przed dokonaniem płatności,
b) w chwili księgowania przelewu za bilety – jeśli klient wcześniej przekazał informację o chęci otrzymania faktury VAT,
c) w okresie późniejszym wyłącznie na podstawie oryginału paragonu fiskalnego po dokonaniu sprzedaży biletów ale nie później niż w terminach wynikających z ogólnie obowiązujących przepisów dotyczących podatku od towarów i usług VAT.
2. Do jednego paragonu fiskalnego wystawiona może być tylko jedna faktura.
3. Za niewykorzystane bilety teatr nie zwraca środków. Nie podlegają one również wymianie.
4. Karnety zakupione na warsztaty teatralne dla dzieci nie podlegają zwrotom ani wymianie.
5. Klient, który zakupił bilety do Teatru Syrena w regularnej cenie, ma prawo dokonać wymiany biletów na inne wydarzenie z repertuaru Teatru Syrena. W takiej sytuacji zastosowanie mają postanowienia regulaminu dotyczące zwrotów, poza sytuacjami opisanymi w Dziale I pkt. 9
6. Klient, który zakupił bilet do Teatru Syrena do 16.03.2020 w regularnej cenie ma prawo dokonać zwrotu w następujących sytuacjach:
a) pełne 3 dni robocze przed dniem spektaklu w przypadku rezerwacji indywidualnych bez względu na formę płatności;
b) pełne 10 dni roboczych przed dniem spektaklu – w przypadku zamówień grupowych (15 i więcej biletów) bez względu na formę płatności;
c) za dzień roboczy uważa się dni od poniedziałku do piątku w godz. 9-18;
d) w szczególnych wypadkach teatr może zmienić termin przyjmowania zwrotów, o czym powiadomi widzów na piśmie (np. w drodze informacji na bilecie).
7. Bilety zakupione po 16.03.2020 nie podlegają zwrotom ani wymianie.
8. Warunkiem przyjęcia zwrotu lub wymiany biletów kupionych do 16.03.2020 jest okazanie oryginału faktury lub paragonu.
9. Przy zakupie 15 i więcej biletów (kupionych do 16.03.2020) możliwy jest zwrot lub wymiana maksymalnie 5 szt.
10. Zwroty biletów kupionych przed 16.03.2020 dokonywane są w ciągu 3 dni roboczych w takiej samej formie, w jakiej rezerwacja została opłacona. W szczególnych wypadkach czas realizacji zwrotu może zostać wydłużony o czym Teatr Syrena powiadomi widzów.
11. W przypadku gdy spektakl nie zostanie wystawiony z przyczyn leżących po stronie Teatru:
a) Teatr w miarę możliwości postara się zaproponować wystawienie innego spektaklu lub zaproponuje przeniesienie zakupionych biletów na inny termin;
b) Teatr na wyraźną decyzję klienta dokona zwrotu kwoty zakupu w formie w jakiej dokonano zapłaty (dotyczy biletów kupionych przed 16.03.2020)
12. Wszelkie reklamacje prosimy kierować na adres bilety@teatrsyrena.pl wraz z opisem reklamowanej sytuacji.
13. Odpowiedź na reklamację udzielana będzie w terminie 10 dni roboczych od otrzymania reklamacji.
14. Negatywne ustosunkowanie się Teatru do zastrzeżeń Widza wskazanych w reklamacji w żadnym zakresie nie ogranicza praw Widza do dochodzenia swoich praw na drodze postępowania sądowego.
15. Widz uprawniony jest do skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, zgodnie z zasadami określonymi na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
VII-Internetowa sprzedaż biletów
1. Warunkiem skorzystania z systemu internetowej sprzedaży biletów jest:
a) zaakceptowanie niniejszego Regulaminu, które jednocześnie stanowi oświadczenie woli i stwarza prawne zobowiązania między Kupującym a Teatrem Syrena z siedzibą w Warszawie, 00-589, ul. Litewska 3, Organizatora wydarzeń oraz
b) spełnienie wymaganych procedur rezerwacji i zakupu na stronie teatrsyrena.pl:
- rejestracja Kupującego
- wybór wydarzenia i ilości biletów,
- sprawdzenie danych,
- potwierdzenie dokonania zamówienia oraz otrzymanie drogą elektroniczną potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Teatr Syrena.
2. Warunkiem sprzedaży internetowej biletów jest opłacenie zamówienia przez Kupującego; zapłata niepotwierdzona przez bank Kupującego w ciągu 30 minut powoduje automatyczne anulowanie zamówienia.
3. Płatności za bilety są obsługiwane za pośrednictwem portalu www.payu.pl przez firmę PayU SA, ul. Mokotowska, 00-640 Warszawa, Poland. Brak bankowego potwierdzenia, o którym mowa wyżej powoduje iż pieniądze pobrane przez operatora płatności mogą być wykorzystane przy kolejnym zakupie lub zwrócone - Kupujący jest informowany o sposobie postępowania w danej sytuacji przez PAYU pocztą elektroniczną.
4. Ceny biletów podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
5. Aby otrzymać fakturę VAT należy w procesie zamawiania zaznaczyć opcję Faktura VAT oraz podać poprawne dane niezbędne do jej wystawienia.
6. Teatr nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania nieprawdziwych lub błędnych danych w formularzu zamówienia.
7. Teatr nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia transmisji danych w trakcie dokonywania zakupu.
8. W dowolnym momencie Kupujący może sprawdzić status realizacji zamówienia logując się na stronie www.bilety.teatrsyrena.pl
9.Teatr zastrzega sobie możliwość zakończenia sprzedaży internetowej w każdej chwili bez podawania przyczyn.
10. Brak możliwości zakupu biletu za pośrednictwem systemu sprzedaży internetowej nie oznacza braku biletów w kasie teatralnej.
11. Podczas jednej transakcji widz może kupić bilety na dowolną liczbę wydarzeń. Na każde z wydarzeń jednorazowo można kupić maksymalnie 10 sztuk biletów.
12. Wszystkie informacje dotyczące przebiegu realizacji zamówienia przekazywane będą drogą elektroniczną w godzinach pracy kas biletowych.
13. Bilety ulgowe bez udokumentowania prawa do ulgi nie uprawniają do wejścia na widownię - są nieważne.
14. Otrzymany bilet należy okazać obsłudze widowni przed spektaklem (wersja papierowa lub w urządzeniu mobilnym).
15. Bilety kupione przez system internetowej sprzedaży po 16.03.2020 nie podlegają zwrotom i zamianie.
16. Zwrot za bilet zakupiony do 16.03.2020 za pomocą internetowego sytemu sprzedaży dokonywany jest na konto, z którego realizowana była zapłata zgodnie z pkt 2 niniejszego Regulaminu.
17. Zwrot za bilet zakupiony do 16.03.2020 za pomocą internetowego sytemu sprzedaży jest dokonywany wyłącznie na podstawie biletu elektronicznego i dołączonego do niego dokumentu sprzedaży (paragon, faktura).
18. Teatr zastrzega sobie prawo do zmian w repertuarze.
19. Wszystkie informacje na temat repertuaru, scen, cennika, zniżek, ofert specjalnych, godzin pracy kas biletowych i inne opublikowane są na stronie teatrsyrena.pl
20. Spektakle (wydarzenia) zaczynają się punktualnie, bilet traci ważność z momentem rozpoczęcia spektaklu/imprezy podanej na bilecie, co oznacza, że spóźniona osoba nie ma możliwości wejścia na spektakl, nie ma prawa do zwrotu biletu ani przebukowaniu biletu (termin przebukowanie oznacza zwrot i ponowny zakup).
21. Niewykorzystane (utracona ważność) bilety nie podlegają zwrotowi ani przebukowaniu.
22. Możliwość przebukowania biletu na inny spektakl/imprezę istnieje najpóźniej w terminie określonym w pkt 9 niniejszego Regulaminu, z uwzględnieniem uregulowania ewentualnej różnicy w cenie biletu.
23. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010r. sprzedaż biletów w zakresie zamówienia i płatności drogą internetową nie podlega fiskalizacji w związku z czym kupujący nie otrzymuje paragonu fiskalnego.
24. Osoby dokonujące płatności za pośrednictwem banku zagranicznego winny uwzględnić koszty pośrednictwa bankowego, gdyż tylko pełna zapłata w wyznaczonym terminie gwarantuje realizację zamówienia przez Teatr.
VIII-Vouchery
1. Teatr Syrena sprzedaje vouchery w trzech strefach:
a) Voucher strefa I – 130 zł
b) Voucher strefa II – 110 zł
c) Voucher strefa III – 90 zł
2. Jeden voucher można wymienić na jeden bilet.
a) Voucher strefa I – 130 zł – można wymienić na bilet w dowolnej strefie (także na wydarzenia na Scenie Bistro) z wyłączeniem premier i spektakli gościnnych, spektaklu sylwestrowego oraz loży;
b) Voucher strefa II – 110 zł – można wymienić na bilet w strefie II i dalszych (także na wydarzenia na Scenie Bistro) z wyłączeniem premier i spektakli gościnnych, spektaklu sylwestrowego oraz loży
c) Voucher strefa III– 90 zł - można wymienić na bilet w strefie III i dalszych z wyłączeniem premier i spektakli gościnnych, spektaklu sylwestrowego oraz loży
3. Voucher oraz bilet wymieniony z vouchera nie podlegają wymianie ani zwrotom.
4. Vouchery sprzedawane są w kasie Teatru Syrena przy ul. Litewskiej 3 (płatność kartą/gotówką) oraz przez stronę teatrsyrena.pl
5. Voucher można wymienić na bilet:
a) w kasie teatru nie później niż na 4 dni przed wybranym spektaklem na podstawie wcześniej dokonanej rezerwacji.
b) bezpośrednio na stronie teatrsyrena.pl w tym celu należy kolejno: wybrać spektakl, miejsce z planu widowni, następnie w dalszej kolejności wybrać odpowiedni rodzaj biletu (np. realizacja vouchera strefa I), wpisać kod vouchera i przeliczyć koszyk. Po kliknięciu „zamawiam”- bilet jest wysyłany na adres mailowy podany podczas logowania.
6. Voucher po dokonaniu wymiany upoważnia widza do darmowego skorzystania w dniu spektaklu z dedykowanej oferty w Bistro Syrena (deser + dowolna kawa lub herbata).
7. Vouchery zakupione na sezon 2019/2020 należy wykorzystać do 30.06.2020r.
8. Za niewykorzystany voucher Teatr Syrena nie zwraca pieniędzy.
9. W przypadku odwołania spektaklu, na który była rezerwacja Vouchera, Teatr Syrena zobowiązuje się zaproponować bilety na ten sam tytuł grany w innym terminie.
10. Jeżeli cena biletu jest niższa niż wartość vouchera, kasa nie zwraca różnicy. Nie jest możliwa zamiana vouchera na bilet w wyższej strefie cenowej za dopłatą.
11. Voucher, który nie zostanie wymieniony na bilet, nie uprawnia do zajęcia miejsca na widowni.
12. Od 16.03.2020 tracą ważność vouchery bez wskazanej na nich daty ważności.