
Nowy cykl Teatru Syrena. Jego celem jest laboratoryjna praca nad wybranym tematem. Do uczestnictwa będziemy zapraszać twórców niezwiązanych z głównym nurtem polskiego musicalu i teatru muzycznego.
Projekt zakłada powstanie w ciągu kilku dni krótkiego musicalu (15-30 minut) i pokazanie go w Syrenie. Tworzone w ramach cyklu mikromusicale mogą stać się podstawą do dalszej pracy nad tematem lub zrealizowanym materiałem, ale nie jest to podstawowym założeniem. Chodzi bardziej o wypróbowanie musicalowego potencjału danego tematu lub zespołu twórców. Ważne jest także zapewnienie zaproszonym artystom swobodnej atmosfery twórczej i możliwości niezobowiązującego eksperymentowania z muzyczno-teatralną formą.

Edycja I
„Promocja na przytulanie”
Twórcy mikromusicalu „Promocja na przytulanie”
Reżyseria i choreografia: Tobiasz Sebastian Berg
Muzyka: Dawid Majewski
Scenariusz i dramaturgia: Ewa Mikuła
Dramaturgia i asystentka reżysera: Lucy Sosnowska
Konsultacje merytoryczne: Oktawia Kromer
Przestrzeń i reżyseria światła: Klaudia Kasperska
Kostiumy: Edyta Jermacz
Obsada: Małgorzata Kowalska (Przytulaczka), Anna Andrzejewska (Skóra), Weronika Łukaszewska (Ania), Bartosz Witkowski (Wdowiec), Hubert Konieczny (Łukasz)
Premiera: 18 czerwca 2023
Czy w erze indywidualizmu, ciągłego dążenia do realizacji osobistych ambicji i dynamicznego rozwoju technologii da się czymś zastąpić kontakt z drugim człowiekiem? O tym chcieli opowiedzieć twórcy pierwszego mikromusicalu pt. „Promocja na przytulanie”. Inspiracją dla nich była poświęcona usłudze zawodowego przytulania książka Oktawii Kromer „Usługa czysto platoniczna. Jak z samotności robi się biznes”.
„Przytulanie” to zapoczątkowane w USA i praktykowane również w Polsce płatne usługi obejmowania klientów. Sesje posiadają szereg restrykcji, a najważniejszy jest ich platoniczny charakter. Zainspirowani tym zjawiskiem, jako przykładem komercjalizacji jednej z najbardziej intymnych i czułych czynności, twórcy chcieli zgłębić kondycję samotności współczesnego społeczeństwa. Projekt łączył elementy teatru słowa i ruchu z konwencją teatru muzycznego, z wykorzystaniem monologów napisanych w formie muzycznej.

